Monday, February 13, 2012

Korea - Day 3


we all turun breakfast kul 7.30.. kul 8.30 dh kena tunggu kt lobby ngan luggage sume.. so sementara nk check out, aku kluar posing2 dlu.. cantik btul view dia.. gunung ganang.. mlm td x nmpk.. betulla Donkey cakap, 70% drp Korea adalah mountains..

Depan hotel

kt lobby


suku drp hotel

Drp situ, we all ke Daepohang Fish Market.. x tau apa motif depa bwk pi sini.. bkn nk beli ikan pun, tp hentam sajalah.. rupanya br tau keistimewaan tpt ni.. kt sini depa jual sume ikan / hidupan laut lain hidup2.. kira fresh la.. we all jln sampai hujung sambil tgk mcm2 jenis hidupan.. budak2 pun excited je.. dh mcm p Aquaria plak. Hajat di hati mula2 aku nk beli janggut sotong kurita, tp takut mami bising la plak, so aku n my sis just beli ikan kering apatah.. tgk nipis je, sure klu goreng rangup pnya.. tu pun dh rm30 dh.. berapa ekor je.. nk beli sotong kering, bila convert duit kita smpi rm100 lebih.. so baik beli kt Langkawi je la :). sebelum balik my dad beli udang goreng celup tepung, then aku nmpk depa ada jual ubi keledek goreng. so rembat jgk, walaupun sepotong ubi goreng tu harga dia 1000won = RM3!!. Udang jgn cakap la.. tp bila tgk sotong buncit2 kt gerai sebelah, nmpk mcm sedap. dlm tu ada pulut campur apatah. so depa belah2, then goreng atas hot plate. penuh kesangsian akn kandungannye, so lebih slmt klu x beli..

Permulaan jalan..budak2 sgt excited

Macam2 ada...

Ketam species ni je byk kt sana

Dh sampai hujung

Sotong hidup pun ada jual

'Ketupat sotong'

Drp situ, we all trus menuju ke Ski Resort. singgah utk lunch dlu, then br ke sana.. tp kan, masa nk sampai ke ski resort tu,we all lalu deretan apartment yg mcm familiar. sama mcm dlm drama Winter Sonata!! OMG! lg la aku teruja.. bila sampai je kt ski resort tu, rupanya byk hotel kt situ, we all check in kt Dragon Valley Hotel. Oh! the same place dlm drama tu... teruja lagi.. hehehe.. bila masuk kt lobby, OMG, fireplace itu! teruja lg! (sorry klu korg agk meluat..hehehe). Then we all naik bilik, letak beg, then turun balik utk main ski!!!
Our lunch.. ikan 'kurus' tu je yg sedap.. n sup sayur dia pun not bad.. yg lain jgn tnya.. x disentuh pun :)

 
Sungai dh jd ais


The back conquerer

Apartment utk org ski.. the same building in the drama

@ Ski resort.. ngeh3...

Jgn lepaskan peluang :)

Parents aku pun nk jgk..padahal depa pun x pnah tgk cite ni ;p

The slope

Antara pengunjung

hehehe, x pun, tgk je.. Donkey bwk kitaorg p kat stesen cable car. the same place lagi! owh!! hampir pengsan aku.. sementara Donkey settlekan tiket cable car, aku x lepaskan peluang posing ngan JoonSang n YuJin kt tepi tu.. hehehe.. mak n bapak aku pun, x nk kalah... posing jgk.. ;p.. then we all naik cable car.. jauh jgk sementara nk sampai ke puncak. starting point utk turun ski. sekali lagi aku teruja sbb, mmg itulah building n tempat dlm drama tu! klu korg yg x lupa cite tu, kt sini scene MinHyung (JoonSang) terperangkap ngan YuJin sbb angin kuat, cable car x leh gerak, so depa tido kt restoran atas tu...BEST2!!

At the peak.. bangku pun dh tenggelam..tinggal meja je

infront of the restaurant yg scene depa tertido kt dlm ni

Ok, lupakan sekejap psl my bf tu, bila we all nk keluar je drp building tu, ya Allah, angin pnya la kuat..sejukkk!!! aku n kakak aku siapkan 'perisai'.. ikat muffle segala sblm kluar.. keluar je mmg mcm nk terbang je rsnya.. tp posing x leh tinggal.. walaupun posing hnya nampak mata shj! tp aku try gk bkk sekejap utk amik gmbr. aku rs mcm bulu idung pun dh beku..hehehe..lepak sat kt atas tu, then we all turun blk..


sgt sejuk coz sgt berangin

we are the Ninja family!

Try jgk nk tunjuk senyuman.. (konon..)

minum kopi kt lobby hotel. maklumla, sejuk.. lapar plak jdnye.. so aku order blueberry cheesecake, depa amik cookies la, roti la.. then minum ngan hot choc.. yummy!


 regenye...

lepas minum2, we all keluar kt blkg hotel.. intention is... nk maik snow! sempat la aku baling2 snow kt ank2 buat aku, kakak aku sibuk amik video, my parents teruja tgk menantu n cucu2 main snow.. aku sat je pun.. budak2 tu smpi dh berguling2 segala.. x rasa sejuk dh kot.. aku ni nk guling kt situ, takut org terperanjat je.. so simpan je la niat di hati.. hai la.. umur dah 32 br leh main salji.. budak2 ni kecik2 dh leh main salji.. aku dlu baya depa main salji yg kt dlm peti ais kt umah je la (frost dlm freezer) ;p.

dh jadi budak kecik

ngeh3..


sungai???

Dh puas main segala, barula masuk blk bilik, utk rehat2 plus nk ready utk dinner..kt sini, kira aku dh terror dh la guna toilet ngan bidet electronic tu... hehehe..mlm tu aku n mak aku 'main masak2'.. dgn menggunakan cerek yg dibawa drp Mesia (hotel x provide), we all panaskan nasi tomato, ayam masak rendang minang n ayam masak merah... makan berjemaah dlm tray letak gelas yg hotel provide.. hehehe.. time makan sume berkumpul kt bilik kitaorg.. apalagi, melompat2 la askar2 tu.. ish3... tokwan depa x dak cite lain dh GOLF aje.. muntah aku tgk ;p.. haa.. lagi satu, yg bestnye tu.. sblm aku main masak2, aku pun nk ler mandi.. since toilet ngan bathroom dia dipisahkan dgn sinki basuh muka, aku ingatkan dia ada main door nk tutup ketiga2 ruang tu.. rupanya jamban mmg la asing. bila aku masuk je bathroom, dia pakai pintu sliding. aku tarik je pintu tu, masyaAllah... clear glass!! camna aku nak mandi ni oii! transparent tu! kalu laki bini ok la.. aku ni dh le ngan bapak aku plak tu sebilik. so mak aku terpaksa la letak backpack kt depan ruang sinki tu menandakan ada org tgh mandi kt dlm, n org jgn lalu dpn tu.. x kusyuk nk mandi ;p

Nasi tomato, redang ayam + ayam masak merah

haaa...kau! berantakan.. cuba korg tgk kt tv tu cite apa..GOLF hokeh!

Nasib baik hotel tu ada wifi free... so, sempat la aku Whatsapp ngan my SIL kt Mesia + update FB... ngeh3.. nk buat apa lg.. x kose aku nk tgk golf kt tv tu.. :)

No comments:

Post a Comment